Demoralizacja 😊

 Jestem z córeczkami w Londynie.

Dziś na placu zabaw pewna czteroletnia dziewczynka dopadła Loci na zjeżdżalni i zabroniła jej wspinać się "wbrew kierunkowi jazdy". Locia rzecz jasna obraziła się. Przybiegła do mnie i zrelacjonowała sytuację. Otrzymawszy wsparcie i zapewnienie, że może wspinać się i generalnie robić co jej się podoba, wróciła do poprzedniego zajęcia.

Dziewczynka przygalopowała do mnie.

- Ona nie może tego robić! - krzyknęła 

- Dlaczego- zapytałam z zaciekawieniem.

- Bo... Tak nie wolno.

- Dlaczego?

Dziewczynka zaczęła się usilnie zastanawiać. Z mniejszym już przekonaniem powtórzyła:

- Bo nie wolno...

- Ale jaki jest tego powód?- drążyłam.

Dziewczynka doznała olśnienia:

- Bo to niebezpieczne!!!!

-Hmmm...- zastanowiłam się- nie wydaje się bardziej niebezpieczne niż wchodzenie po schodkach. W obu przypadkach warto jednak patrzeć na to, co robią inni.

Malutka oddaliła się bez słowa. Ruszyła w stronę zjeżdżalni. Rozejrzała się niepewnie. Jej twarzyczka zdradzała popełniane przestępstwo  z jednoczesnym poczuciem winy ale również nieodpartym pragnieniem by je nadal popełniać.

I zaczęła się wspinać.

Lila widząc to ziewnęła znudzona:

- Widzę że się nie poddajesz w sprowadzaniu dzieci na złą drogę.

Rzecz jasna żartowała, bo ona zawsze robi to samo gdy tylko ma okazję- dodaje odwagi tym, którym ktoś chce ją odebrać z niepojętych przyczyn.

A potem bawiły się radośnie we trzy. Nikomu nie stała się krzywda 😉



Komentarze

  1. Chciałabym zapytać o coś bo mam teraz taką sytauacjè z moim 15 latkiem że się zaparł że absolutnie żadnych egzaminów w szkole nie będzie pisał (GCSE bo jestesmy w uk) Ciekawa jestem jakie Wy macie podejscie do tego tematu, bo przyznam że chyba zaczynam wpadać w panikę wobec tak zdecydowanego oporu. Syn obecnie nie chodzi do szkoły bo też się zaparł że nie i koniec. Nie wiem jak do tego podejść a z drugiej strony nie chcę go zmuszać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby moje dzieci były tak nardzo czwmus przeciwne to oczywiście spróbowałabym zrozumieć co jest tego powodem. Napewno bym nie zmuszała. Egzaminy to tylko jedno z wielu możliwych rozwiązań. Powodzenia ❤️❤️

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty